Uniek Grace, gratie en betrokkenheid!
- AVTE
- 1 dag geleden
- 3 minuten om te lezen
Tijdens mijn werk als geluidsversterker in kerken en op plekken waar veel galm is, krijg ik regelmatig verzoeken voor eenmalige geluidsversterking voor een evenement, een conferentie, een concert, enzovoort.
Deze week kreeg ik de gelegenheid om het geluid te verzorgen voor het gospelconcert georganiseerd door de Franstalige Katholieke Charismatische Vernieuwing. Tijdens dit evenement heb ik vele muzikanten en artiesten ontmoet, zoals Sylvie van het koor Kristu Bolingo en de Antwerpse zangeres Uniek Grace, begeleid door twee achtergrondzangeressen en haar gitarist.

Uniek Grace is een Antwerpse artieste met sterke wortels in haar werk als verpleegkundige, in haar protestantse gemeenschap waar ze optreedt als dirigent en zingt, en in haar persoonlijke muzikale projecten waarin ze wereldklanken, pop en hiphop met elkaar verweeft, maar altijd met een gefundeerde en geëngageerde tekst.
Ik nodig u uit om de kunstenaar te ontdekken: www.youtube.com/c/uniekgraceofficial
Naast de altijd verrijkende ontmoetingen op menselijk niveau, bieden deze diensten een kans om oplossingen te testen, de gebruikte systemen te verbeteren en technieken te verbeteren. Om voortdurend de grenzen van kwaliteit te verleggen om de best mogelijke resultaten te leveren. Het verzorgen van geluid voor muziek, en met name stemmen, in kerken is elke keer weer een nieuwe uitdaging, omdat geen twee gebouwen hetzelfde klinken.
Gedrag is afhankelijk van:
Vaste factoren zoals architectuur en indeling van het pand.
Moduleerbare en veranderende factoren zoals nagalm en echo die voortdurend veranderen afhankelijk van het publiek, de temperatuur en de omgevingsvochtigheid.
Het type uitvoering (muziek, zang, enz.) bepaalt de keuze en opstelling van de systemen. En tot slot, en daarbovenop, is er de knowhow die is opgebouwd door jarenlang veldwerk, mislukkingen en successen, voortdurende training en een constante zoektocht naar technische mogelijkheden. Dit alles binnen budget!

Voor dit project werkten we met apparatuur van onze partner AUDAC en hun product KYRA 24, een 2m-kolom die de grenzen van de kritische afstand van meer dan 15m in de meest grillige kerken op het gebied van nagalm verlegt. De opstelling van de opstelling is in een cirkelboog van 180°. Er zijn 4 kolommen. Twee zijn frontaal ten opzichte van de opstelling geplaatst voor de eerste groep. Een zijkolom is links en rechts toegevoegd om de zijkanten te bedekken, waarbij ervoor gezorgd wordt dat de linkerkolom naar rechts wordt omgedraaid om een (valse stereo) te verkrijgen. Als de Kyra-kolommen horizontaal meer dan 120° openstaan, is er geen sprake van alle frequenties en boven 90° zijn de hoge en hoge middentonen minder aanwezig en begint de verstaanbaarheid af te nemen. Daarom zijn er twee kolommen aan de zijkant toegevoegd om iedereen de beste kwaliteit te kunnen bieden. Twee BASO 15-subwoofers in het midden zorgen voor een ideale sommatie. Voor dit soort optredens is geen cardioïde subwoofer nodig, aangezien het aantal instrumenten of akoestische bronnen beperkt is en de muzikanten dichtbij zijn.

Er zijn twee kleine VIRO AUDAC-luidsprekers geplaatst om muzikanten en zangers een klein retourniveau te geven wanneer ze hun IE (hitteveroorzaker) verwijderen. De versterkers komen uit de SMQ klasse-D-serie van AUDAC, de microfoons zijn bedraad met Sennheiser HF, EW-D en Shure SM58. Het vandaag geteste IE-retoursysteem is het instapmodel van de Sennheiser XSW, ruim voldoende voor dit soort toepassingen.
Als u uw projecten wilt bespreken, neem dan gerust contact met mij op.
Comments